Dziś premiera Super Mario Bros. Wonder - pierwszej od jedenastu lat nowej platformówki 2D z przygodami wąsatego hydraulika. W związku z tym garść faktów i ciekawostek związanych z tym tytułem.
→ Super Mario Bros. Wonder to nie tylko nowa przygoda Mario i spółki w zupełnie nowym królestwie, które trzeba wyzwolić spod chaosu, jaki wprowadził Bowser. To także dopracowana oprawa audiowizualna, jak i nowe power-upy czy zasady wywracające czasami mechanikę gry do góry nogami. Po szczegóły odsyłam Cię do mojego wcześniejszego tekstu Ten cudowny Mario.
→ Są już pierwsze oceny najnowszej platformówki Nintendo - średnia ocena w serwisie OpenCritic to 92 punkty. Japońskie Famitsu również opublikowało swoją recenzję dając Marianowi oceny 10/9/9/8, co daje wynik 36/40. Zaskoczenia chyba nie ma?
→ W wywiadzie dla Wired, Takashi Tezuka (producent najnowszej odsłony przygód Mario) wspomniał, że podczas etapu prototypownia gry ekipa nie miała narzuconego deadline’u. Dzięki temu osoby pracujące nad grą miały większą przestrzeń na wymyślanie nowych rzeczy:
Chciałem, aby ludzie nie mówili nam “Nie dotrzymamy tego terminu, więc tego nie zrobimy, bo nie jesteśmy w stanie”.
Shiro Mouri, reżyser gry, dodał że liczba pomysłów podczas powstawania Super Mario Bros. Wonder szły w tysiące, a z nich te najlepsze były dopracowywane.
→ W początkowej fazie projektowania nowych power-upów, Shigeru Miyamoto miał swoje uwagi do wyglądu Mario zamienionego w słonia. Shiro Mouri tak to wspomina:
To był ten etap, w którym wciąż mieliśmy wstępne wizualizacje dla Słoniowego Mario i mieliśmy już plany dostosowania wizualizacji, ale Miyamoto nas niespodziewanie odwiedził, rzucił okiem na projekt i ostro skomentował: „To nie wygląda jak postać z Mario.” Był również pomysł, jak Słoniowy Mario ma rozpylać wodę. [Miyamoto] przyszedł i powiedział, że gdyby słoń rzeczywiście rozpylał wodę, to by nie poruszałby się w ten sposób. To był przykład informacji zwrotnych, jakie nam przekazał.
→ Premiera Super Mario Bros. Wonder zbiega się z premierą gry dawnego rywala Nintendo - Sonic Superstars od Segi. Gra z niebieskim jeżem zadebiutowała 17 października, a najnowszy Mario trzy dni później - 20 października. Takashi Tezuka nazywa to “ciekawym zbiegiem okoliczności”. Feels like 1992 😉
→ Nowym głosem Mario i Luigim w Super Mario Bros. Wonder został Kevin Afghani. Nie wiadomo jeszcze czy również podkłada głos pod hydraulików w Super Mario Bros. RPG czy Wario w WarioWare: Move It!.
→ W wielu polskich miastach pojawiły się plakaty reklamujące Super Mario Bros. Wonder. To kolejny tytuł Nintendo, który jest tak reklamowany w naszym kraju (co mnie osobiście cieszy).
→ Oprócz samych plakatów mamy też reklamę telewizyjną, którą będzie można obejrzeć w wybranych kanałach. Trzydziestosekundowy spot wyświetlany ma być w takich stacjach jak: BBC Cbeebies, Polsat JimJam, Cartoon Network, Cartoonito, DaVinci, Disney Channel, Disney Junior, MiniMini+, Teen Nick, teleTOON+ oraz TVP ABC. Chyba idealny zestaw kanałów na reklamę tej gry 🙂
→ Amerykańscy gracze mogli zagrać w wersję demo Super Mario Bros. Wonder na specjalnych stanowiskach umieszczonych w różnych sieciach handlowych (np. Wallmart czy Target). W przypadku Polski, chętni mogli zagrać w demo np. podczas PGA w Poznaniu. Trochę szkoda, że Nintendo nie zdecydowało się na wypuszczenia dema do eShopu.
→ Premiera Super Mario Bros. Wonder spowodowała, że w samej Japonii sprzedaż nowej wersji kolorystycznej Nintendo Switch OLED (Red Mario) w pierwszym tygodniu października (konkretniej 2-8 października) była dwukrotnie większa niż tydzień wcześniej - sprzedano w sumie nieco ponad 110 tys. sztuk czerwonej konsoli.
→ YouTuber [LUIZ do Comercial](LUIZ do Comercial) przygotował fake’ową reklamę Super Mario Bros. Wonder gdyby ten tytuł powstał pod koniec lat 80-tych na NES-a.
→ Super Mario Bros. Wonder można kupić zarówno w wersji cyfrowej w eShopie za 249,80 PLN, jak i pudełkowej, gdzie ceny zaczynają się od 226,98 PLN.
→ Osoby, które zdecydują na zakup wersji fizycznej Super Mario Bros. Wonder, mogą liczyć na dodatki - w wybranych sklepach do edycji pudełkowej dodawane będą przypinki, naklejki oraz plakat.
Podaj dalej: Wspieraj Pana Nindyka Partner strony:
Jeśli spodobał Ci się ten tekst, to będę wdzięczny za postawienie mi wirtualnej kawy lub zostanie moim patronem. To mnie zmotywuje do dalszego pisania i tworzenia prawdopodobnie najlepszej polskiej strony o grach niezależnych na Nintendo Switch.