LIVE A LIVE w pigułce

LIVE A LIVE w pigułce

nius

Fakty i ciekawostki dotyczące LIVE A LIVE na Nintendo Switch - najnowszego remake'u jRPG od Square Enix sprzed prawie trzech dekad.

Więcej o samej grze (historia, sylwetki twórców) przeczytasz w moim tekście zapowiadającym ten tytuł.

LIVE A LIVE to remake gry sprzed 28 lat. Ten jRPG został wydany na Super Famicoma i oficjalnie nie opuścił granic Japonii. Najważniejszą osobą, która odpowiedzialna była za powstanie tej gry (jak i obecnego remake'u) był Takashi Tokita - to on był odpowiedzialny później za stworzenie Chrono Triggera. Remake LIVE A LIVE pod względem wizualnym przypomina Octopath Traveller i Triangle Strategy ze względu na zastosowanie techniki HD-2D.

→ 15 lipca 2022, czyli na tydzień przed premierą gry, Square Enix opublikował finałowy zwiastun gry, który skutecznie podkręcił hype na ten tytuł.

→ Zapewne sporo osób ma zagwozdkę jak prawidłowo czytać tytuł tej gry. Tu z pomocą przychodzi japoński zapis w katakanie (ライブ・ア・ライブ), który wskazuje, że powinniśmy obydwa człony czytać jak /lajw/, tak jak w live music.

LIVE A LIVE ma siedem rozdziałów, a każdy z nich ma osobnego głównego bohatera i rozgrywa się w różnych epokach historycznych (np. Dziki Zachód, Japonia w czasach feudalnych, czasy współczesne lub bardzo odległa przyszłość). Jedyną częścią wspólną spinającą te osobne historie jest postać złej mocy zwanej Odio. Co istotne, poszczególne rozdziały można przechodzić w dowolnej kolejności. Mają one zupełnie inny klimat oraz sposób przejścia. Na nudę więc nie ma co liczyć. W zależności od tego jak będziemy grać, LIVE A LIVE można ukończyć w czasie od 18 do 30 godzin.

→ Dzięki temu, że poszczególne rozdziały LIVE A LIVE można przechodzić w dowolnej kolejności, Takashi Tokita w jednym ze swoich tweetów radzi pracującym/zajętym graczom jak warto ogrywać jego grę, by czerpać z tego tytułu jak najwięcej radości. W tygodniu, kiedy ma się mniej czasu, można ograć krótsze rozdziały - Teraźniejszość, Dziki Zachód oraz Odległą Przyszłość. W weekendy zaś, kiedy wolnego jest więcej, te dłuższe - czyli Prehistorię, Imperialne Chiny, Bliską Przyszłość i Japonię ery Edo.


Poprzedni wpis Następny wpis